tirsdag den 9. oktober 2012

Fantasihuse i et fantasiunivers

Sidste skoleår startede vi med et 3-ugers fælles forløb med overskrifterne "Mig", "Mig og mit hjem" samt "Mig og mine fællesskaber". Det var et rigtig spændende forløb, hvor vi fik talt om mange emner i relation til begreberne individ og fællesskab, og det var naturligvis med afsæt i elevernes virkelige verden - som de selv oplevede den.
Det var også grunden til, at jeg i billedkunst fik lyst til, at eleverne skulle have mulighed for at fordybe sig i en fantasiverden. Det fik de lov til, da jeg stillede dem opgaven at skabe et fantasihus i et fantasiunivers. Eleverne var vildt begejstrede, for som nogle af dem sagde: "Endelig er der noget vi helt selv må bestemme".
Billederne blev lavet på grå kardus (A3). Huset var ens for alle, da det kom fra en blok med denne form. Materialerne var oliekridt, farveblyanter, forskellige blade og magasiner. Forholdsvis billige materilaer, men alligevel ret fine produkter endda uden den store styring fra læreren.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar