torsdag den 15. november 2012

Naive streger og fantasi på iPad

På min arbejdsplads har vi iPads i indskolingen. Det er et fedt værktøj, der giver fantastiske muligheder for at tænke billedkunst på nye og spændende måder.
Men når det så er sagt, giver det også læreren en særlig udfordring. Udfordringen består i at undersøge og vurdere læringspotentialet og brugervenligheden i de mange fantastiske apps, der findes.  Da jeg aktuel er i gang med et eksperimenterende forløb med overskriften naive streger, har jeg undersøgt markedet lidt, og jeg faldt i den sammenhæng over app-en "Drawing Carl".

Billederne herunder er lavet i "Drawing Carl" på 15 minutter efter KIS-princippet (Keep it Simple). Det er en herlig app med god brugervenlighed.

Jeg tænker, at dette måske også kunne være et tilbud til de elever, der er hurtige færdige i billedkunst.








God fornøjelse til jer, der har lyst til at prøve kræfter med "Drawing Carl".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar