tirsdag den 4. december 2012

Moderne syngende engle

Så har julen også sneget sig ind på mit arbejde, og det gælder selvfølgelig også i billedkunst, hvor vi om lidt går i gang med at lave engle - altså moderne syngende engle.
Her er min beskrivelse af den billedskabende proces.
  1. Tegn med blyant en engel op på hvid kardus (A4). Her er det godt at være opmærksom på vinger, glorie, øjne og mund.
  2. Tegn konturer op med sort sprittusch.
  3. Farvelæg med flydende akvarel. Jeg kan godt lide kontraster, men alt er muligt og tilladt.
  4. Lav mønster på englens kjole med hullet voksdug og hvid maling - andre materialer kan naturligvis bruges. Det er en god idé at lave en skabelon, der fylder hele billedet, men har åbning, hvor englens kjole er. På den måde får man kun mønster på englens kjole.
  5. Spray den færdige engel med guld eller sølvglimmer.
  6. Montér englen på sort baggrund.
Jeg har selv forsøgt mig med et par stykker, og dem vil jeg vise eleverne, inden de selv skal i gang.




Elevernes flotte billeder, kan I se lige her: Moderne syngende engle - lavet af 3. årgang

Glædelig december derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar