søndag den 9. december 2012

Julealf....julepige eller nissepige - kært barn har mange navne

Der findes så mange fine og spændende blogs, og forleden dag så jeg på Line Frøslevs blog et skønt forløb om engle. Jeg blev så inspireret, at jeg bare selv måtte igang. Mit resultat blev dog ikke til en engel, som jeg i første omgang havde tænkt, jeg ville lave. Nej, det blev til en julealf, julepige eller nissepige, og I kan se hende herunder.




Til fremstilling af min julealf, har jeg brugt disse materialer:


  • Ståltråd til at forme skelettet.
  • Staniol/avispapir til at give kroppen fylde.
  • Malertape til at fastgøre staniol/avispapir og forme kroppen.
  • Akrylmaling til krop og tøj.
  • Tyl/stofrester og satinbånd til tøj.
  • Filtuld til hår og filt til hue.

Måske kunne det blive et af de nye kommende forårsprojekter. Jeg tænker, at eleverne kunne lave et helt eventyrland med alfer i skoven.

Så blev det forår, og min 5. årgang har lavet det fineste lille skovfolk, og I kan se hver og en her: Skovfolk lavet af 5. årgang

1 kommentar:

  1. Hvor er hun sød! Og hvor er det dejligt, at du kunne bruge idéen og få noget helt nyt ud af den. Fantastisk idé med et eventyrlandskab. Jeg glæder mig til at se dine elevers alfer :-)God jul!
    Mange hilsner fra Line

    SvarSlet